mandag 6. februar 2012

Saudi Arabia: M.I.A gir fingeren til Saudi Arabia og hyller kvinnene

Av og til må en jo ta den tabloide varianten. Jeg har fått med meg at M.I.A viste fingeren under Super Bowl, og at det ble krise. Jeg gir en liten applaus. Men det er ikke derfor jeg skriver dette. For M.I.A har gitt fingeren flere ganger denne uken og først ute var hun med å vise den til de religiøse lederne i Saudi Arabia.

For på fredag slapp hun videoen til hennes nye singel "Bad Girls" og hele videoen er en hyllest til saudiske kvinner som har tatt til veien det siste halvåret for å kjøre selv. Selve videoen er spekket med såkalte "drifting stunts" hentet fra Saudi, en aktivitet som skjer veldig ofte blant den mannlige delen av befolkningen. Jeg skrev en liten ting om å havne midt oppi en slik drifitingevent tidligere i år, den bør du lese 

Jeg synes det er stilig av M.I.A å gjøre nettopp dette og om du kikker nøye i videoen så er det kun kvinner som kjører bilene. Men da må du kikke nøye. En bedre hyllest og en større langefinger er det vel ikke mulig å gi til Saudi Arabia fra M.I.A. Og da blir plutselig Super Bowl fingeren veldig liten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar